Predseda vlády kritizoval, že pôvodne odhadované náklady vo výške 3,5 miliardy korún sa počas výstavby zvýšili o miliardu a dokončovacie práce podľa neho môžu stáť ďalších päťsto miliónov korún.
Niekoľko stoviek návštevníkov, ktorí príhovor sledovali, však ubezpečil, že Sitina nebude tak často odstavovaná pre údržbu, ako tunel Branisko a náklady na prevádzku by teda mali byť nižšie. Fico vyzdvihol bezpečnosť a technickú kvalitu stavby, podľa neho tunel „odľahčí jednu z nočných môr dopravy v Bratislave.“ S príhovorom vystúpil aj predseda parlamentu Pavol Paška, ktorý uviedol, že z tejto „grandióznej stavby“ a „kúsku prosperity kraja“ budú mať osoh všetci občania Slovenska.
Slávnostného otvárania a strihania pásky sa na pódiu zúčastnili nielen zástupcovia zhotoviteľov stavby, spoločností Taisei a Skanska, minister dopravy Ľubomír Vážny, ale aj minister vnútra Robert Kaliňák, minister zdravotníctva Ivan Valentovič a minister obrany František Kašický. S príhovorom vystúpil aj generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma a mimoriadny a splnomocnený veľvyslanec Japonska v SR Makoto Washizu, na pódium prišli i veľvyslanci Maďarska, Švajčiarska, Indie a Poľska. Po prestrihnutí pásky všetci zúčastnení si tunel, ktorý Národná diaľničná spoločnosť pozreli zvnútra.
Otvárací deň dnes začal o 10:00 prejazdom monopostom F1, ktorý pilotoval David Coulthard. K tunelu prišli tisícky divákov, Coulthard po prejazde jednou z rúr prešiel i približne 20 kilometrovým okruhom v meste, zástupy ľudí lemovali celú trasu. Po prejazde sa mohli do tunela pozrieť aj návštevníci, program o 11:00 pokračoval simuláciou nehody a zásahom zdravotníkov, hasičov a policajtov. Okrem peších divákov a tých, ktorí sa ním nechali previezť vláčikom Prešporáčikom ním prešli aj zástupy korčuliarov. Záujemcovia sa môžu do tunela pozrieť do 18:00, kedy sa podujatie skončí.