"Bývalé vedenie trpelo kanibalizovanie stíhačiek a s plnou zodpovednosťou sa pod to podpísalo," povedal minister obrany Martin Glváč. Údržba a servis stíhačiek sa zabezpečuje na základe tzv. abonentnej zmluvy, ktorú si štát platí - keď má stíhačka poruchu, tak ju zmluvný partner opraví. "To sa tu však často nedialo a hlavne sa kanibalizovali iné lietadlá," povedal Glváč. Podľa jeho slov sa niektoré stíhačky rozoberali a ich diely sa použili na opravu ostatných. Glváč hovorí, že takýmto "rabovaním" povytrhávali zo stíhačiek za bývalého vedenia súčiastky za niekoľko miliónov eur, čím sa znížila prevádzkyschopnosť lietadiel. "Stačilo trvať na plnení platnej abonentnej zmluvy," dodal minister.
Ľudia za Galkovho vedenia, ktorých Glváč nazýval "hujerovci", podpisovala bytostne dôležitú zmluvu nadvakrát. Podľa prvej abonentnej zmluvy podpísanej v roku 2005 malo mať Slovensko 12 prevádzkyschopných lietadiel. Galko však podľa Glváča nezabezpečil riadne ukončenie tejto zmluvy. "Ani v súlade so zmluvou nezaprotokoloval stav, v akom ukončili stíhačky tento prvý abonent a lietadlá tak nechal vstúpiť do druhého abonentu sčasti v nefunkčnom stave bez vízie odstránenia tohto stavu," tvrdí Glváč, podľa ktorého tak Galko vedome pripustil zhoršenie prevádzkyschopnosti lietadiel. "Jeho politická zodpovednosť ako najvyššieho predstaviteľa rezortu v tomto období je nespochybniteľná". Glváč povedal, že situáciu sa už podarilo zlepšiť a sčasti skompletizovali stíhačky, ktorým chýbali agregáty a súčiastky. "Podarilo sa nám zvýšiť počet prevádzkyschopných lietadiel," dodal. Teraz stoja pred rozhodnutím, či investovať do generálnej opravy alebo zvoliť iné alternatívne riešenie. "Musíme to samozrejme vyriešiť, nedopustíme, aby sa zopakoval stav nebezpečenstva z čias ministrovania pána Galka," povedal Glváč.
Podľa náčelníka Generálneho štábu Ozbrojených síl SR Petra Vojteka dôsledkom zlého servisu stíhačiek bolo menej prevádzkyschopných lietadiel, ich vyššia poruchovosť a zníženie letových hodín pilotov. „Musíme venovať viac personálu na technické práce, musíme venovať viac času, aby lietadlá spĺňali štandardy. Bezpečnosť obyvateľstva SR aj nášho personálu je však zabezpečená. Bez toho, aby toto bolo splnené, žiadne lietadlo neopustí letisko Sliač. Znamená to obrovské vypätie personálu, ktorý tu máme, museli sme zmeniť organizačnú štruktúru letky, aby sme dokázali zvýšené nároky na prevádzku týchto strojov zabezpečiť,“ uviedol Vojtek. Zdôraznil tiež, že Vzdušné sily si plnia všetky záväzky voči Severoatlantickej aliancii. Nová abonentná zmluva bola podpísaná v roku 2011 na päť rokov.