„Rozhodol som sa odísť, pretože sa chcem opäť venovať najmä hereckej práci a dostal som z tejto oblasti viacero zaujímavých ponúk,“ komentuje prostrednítcom Tótha svoj odchod Kňažko. „Práca, ktorú počas uplynulých štyroch rokov pán Kňažko pre televíziu odviedol, sila jeho osobnosti a charizma, ktorú použil, keď to televízia najviac potrebovala, si zasluhujú veľkú úctu a uznanie. Televízia s ním určite chce spolupracovať aj v budúcnosti,“ povedal výkonný riaditeľ TV JOJ Matej Ribanský, ktorý je od 1. marca 2007 zodpovedný za vedenie televízie. Potrdením jeho slov by mal byť aj bratislavský krst knihy českého moderátora a zabávača Jana Krausa Bez obav, prosím. Kňažko sa stane krstným otcom tejto pripravovanej publikácie.
Pokúšali sme sa i o bezprostrednú reakciu Milana Kňažka na koniec jeho štvorročného pôsobenia v televízii JOJ. Doterajší riaditeľ je však momentálne v Austrálii a vráti sa na Slovensko až o niekoľko dní.
Milan Kňažko sa narodil 28. augusta 1945 v Horných Plachtinciach. Vyštudoval herectvo na bratislavskej VŠMU a dva roky strávil aj na univerzite v Nancy vo Francúzsku. Pôsobil v Divadle na korze, divadle Nová scéna, v rokoch 1985 až 1990 v Slovenskom národnom divadle. Stvárnil tiež množstvo televíznych a filmových postáv.
V protikomunistickej novembrovej revolúcii v roku 1989 bol jedným zo zakladateľov hnutia Verejnosť proti násiliu, vystupoval ako popredný tribún VPN na vtedajších zhromaždeniach. Následne bol poradcom bývalého federálneho prezidenta Václava Havla, v roku 1990 slovenským ministrom medzinárodných vzťahov a neskôr aj prvým ministrom zahraničných vecí samostatného Slovenska. Po roztržke s bývalým premiérom Vladimírom Mečiarom ostal poslancom. V rokoch 1998 až 2002 viedol ministerstvo kultúry v prvej vláde premiéra Mikuláša Dzurindu.
//Generálnym riaditeľom TV JOJ sa stal 28. januára 2003 a nastúpil do čela televízie po Richardovi Rybníčkovi, ktorý neskôr šéfoval verejnoprávnej Slovenskej televízii. Práve s ňou JOJ tradične zápasila o druhé miesto v sledovanosti za dominujúcou Markízou, ktorá patrí do mediálnej skupiny CME. V posledných týždňoch mala JOJ podiel na trhu zhruba 15 až 17 percent. //