Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Zuzulovej deň je dlhý a únavný. O deviatej už spí

Dlhý, únavný, vyčerpávajúci. Taký je deň Veroniky Zuzulovej na pretekoch. Začína sa ráno po šiestej a končí sa večer o deviatej. Inak to nebolo ani tento víkend v nemeckom Ofterschwangu, kde absolvovala Zuzulová obrovský slalom aj slalom. V takýto deň často nemá čas a ani chuť pomyslieť na oddych či nejaké iné aktivity.

06.03.2012 12:00
Veronika Zuzulová Foto:
Veronika Zuzulová rozdáva autogram.
debata

„Najťažšie je pre mňa ranné vstávanie. Vždy si musím nastaviť budík, ale viem, že keď zazvoní, hneď vstávam. Lebo všetko je presne načasované. A potom ešte tá únava večer. Keď si aj vezmem do ruky knižku, prečítam dva riadky a koniec,“ usmieva sa špičková svetová slalomárka. Jedným dychom však dodáva, že keď sa jej profesionálna kariéra raz skončí, veľmi jej to všetko bude chýbať.

„Najmä ľudia zo zjazdárskeho kolotoča. Teraz mali slalomárky vo Svetovom pohári dva týždne pauzu, a preto som sa už veľmi tešila, že sa stretneme,“ dodala.

Zuzulová je v deň pretekov na nohách od skorého rána. Rozcvička, presun na kopec, obhliadka trate, voľné jazdy, samotná súťaž a potom niekedy ešte tréning. A pritom dve súťažné jazdy slalomu či obrovského slalomu (ak postúpi do 2. kola) netrvajú niekedy dokopy ani dve minúty.

„Je to veľmi vyčerpávajúce. Stále na niečo čakám. Koncentrujem sa na dané kolo. Nie je to o tom, že človek zíde prvé kolo a potom si úplne oddýchne. Stále rozmýšľam nad nejakými vecami. Deň je potom veľmi dlhý,“ vysvetľuje.

** Zuzulovej deň**

6.15 budíček
6.30 raňajky
Vždy vstávam 15 minút pred raňajkami. Stačí mi to na to, aby som sa pripravila a odišla z izby. Na raňajky jedávam chlieb s vajíčkami alebo jogurt, niečo nie veľmi ťažké.
6.45 rozcvička
7.00 odchod na kopec
Po raňajkách mám rozcvičku so svojou fyzioterapeutkou Zuzkou. Potom si obujem lyžiarky a ideme na kopec. Rozcvička a obutie lyžiarok mi trvá 15 minút.
8.30 prehliadka trate a voľné jazdy
Niekedy si stihnem zajazdiť ešte pred prehliadkou trate. Záleží na tom, či je to obrovský slalom alebo slalom. Keď je to slalom, snažím sa prísť hore medzi prvými, aby trať nebola rozbitá. Teraz v Ofterschwangu som si po prehliadke dala ešte štyri voľné jazdy, čiže o tri štvrte na desať som sadla na lanovku a vyviezla sa do reštaurácie. Keďže som išla až s číslom 38, posedela som tam trochu, pozrela zopár prvých pretekárok a išla sa rozcvičiť a pripraviť na štart.
10.15 štart 1. kola
13.15 štart 2. kola
Keď prídem do cieľa, vyveziem sa lanovkou naspäť hore do priestoru štartu do reštaurácie, tam sa vyzujem z lyžiarok a väčšinou si krátim čas tým, že sledujem mužské preteky. Veľa času trávim opäť so Zuzkou. Každý s každým sa však rád porozpráva. Je bežné, že sa pýtame navzájom, ako sa nám išlo prvé kolo, povzbudíme sa a ideme ďalej. Dávam si aj obed, ale väčšinou len niečo ľahké.
14.15 koniec 2. kola
Ak býva na druhý deň slalom, nasledujú dve hodiny tréningu slalomu. Je to jediná šanca zatrénovať si na snehu, kde sa pôjdu preteky. Niekedy sa mi nechce, ale musím to vydržať.
17.00 príchod do hotela
18.00 odchod z hotela
18.30 žrebovanie čísel
Po obrovskom slalome a tréningu slalomu prichádzame do hotela vždy veľmi neskoro. Na izbe stihnem len sprchu a potom sa ide na žrebovanie čísel, ak nasleduje na druhý deň slalom. Väčšinou sa to deje na námestí mesta alebo lyžiarskeho strediska, kde sa konajú preteky alebo niekde v blízkom okolí. Môj priateľ a servisman Romain v tom čase pripravuje lyže na ďalší deň.
19.30 večera
21.00 spánok
Po večeri nastáva konečne oddych na izbe. Spravidla idem hneď o deviatej spať. Mne sa určite nestáva, že som po desiatej večer na internete. Ani nemám chuť niečo také riešiť, lebo som unavená. Ešte sa porozprávam s Romainom, pretože cez deň sa ani poriadne nevidíme. Na kopci sme spolu, ale nemáme čas podebatovať.